fredag 6 mars 2009

Fröken Millan

Så har man hållit sin första fysiklektion då. Snuva och hosta till trots. Och det gick helt okej. Jag kan väl inte säga att kidsen studsade av iver i sina bänkar direkt. Det var väl snarare så att några lite förstrött knapprade på mobiltelefonen medan jag stod där framme vid tavlan och engagerat pratade om rörelsemängdens bevarande medan ännu några andra tittade lite lojt ut genom fönstret.

Men å andra sidan var det ingen som kallade mig jävla hora eller knäckte näsbenet på mig som man ju hört att elever gör på sina lärare nuförtiden. Så jo, jag är nöjd!

Och just det, jag glömde väga mig imorse! Så det får jag göra i morgon bitti. Jag har dessutom stora förhoppningar att gå ned ett par hekto under natten. Jag åt nämligen en semla till middag.

5 kommentarer:

PP sa...

Fick plötsligt en flash back från gymnasiet där vår lärarkandidat i fysik (med eccoskor, tjocka glasögon och skägg) försökte förklara något som jag tror var rörelseenergi med hjälp av en kula hängandes i snöre och en sån där krokodildocka som man drar över handen....har för mig att kulan på något sätt skulle föreställa Jane, och Tarzan vet jag inte var han var, men han skulle rädda henne från monstret eller nåt.....ingen fattade nånting *ha ha ha*, men på den tiden fanns det inte mobiler så vi lyssnade i alla fall :-)

Hilda sa...

Ahhhh Du kör MIN metod. Jag brukar hoppa över middag/lunch och sådär. Tycker aldrig jag går ner i vikt när jag äter massa mat. Däremot verkar det som att den semla kan va helt ok, eller en lakritsstång. DÅ rasar vikten :)

Anonym sa...

Fysik + semla = beach09 :)

Du är på helt rätt spår! Fasen, måste ha semlor idag...

Akan-Kakan sa...

Jag tror att nyckeln till uppmärksamhet är att säga "det här kommer på provet" med jämna mellanrum.

Millan sa...

pernilla: Hahaha! Dockteater med gymnasiekidsen... det skulle jag aldrig våga mig på. Snacka om självmord. Det och svettringar under armarna.

hilda: Mycket bra metod!

h-sara: Semlor kan ge VÄRSTA kräjvingsen.

a-k: Hahaha! Ska börja med det.