onsdag 25 februari 2009

Första parkett

Och här kommer det utlovade bajsinlägget.

Jag tror att det var i lördags morse som jag efter frukosten meddelade övriga familjemedlemmar att jag skulle gå och bajsa. Jag menar, så att de skulle veta var de hade mig om det skulle vara något. "Åhh, jag vill följa med dig", sa Tora då, vilket hon såklart fick, lite sällskap är ju alltid trevligt. Hand i hand gick vi ned för trappan till badrummet på nedervåningen.

När vi kommit ned fick Tora syn på sin godispåse med resterna av fredagsgodiset som stod på bordet i TV-rummet. "Åhh, mitt godis! Mamma jag måste hämta mitt godis", utbrast hon och sprang in i TV-rummet och rafsade åt sig påsen som fick följa med in i badrummet. Väl därinne kunde jag äntligen sätta mig på toaletten för att göra det som skulle göras. Något som man gjort oräkneligt antal gånger tidigare och något som jag sällan eller aldrig har upplevt som särskilt spännande. Tora däremot verkade förbereda sig för värsta showen. Hon började med att släpa fram pallen som hon har när hon står och borstar tänderna och ställde den jämte toaletten. Sedan satte hon sig på den, tittade intresserat på mig och började mumsa godis ur godispåsen. Som på första parkett liksom. Med munnen full av gräddkola undrade hon om hon "fick titta på bajset" och om hon "fick spola när jag var klar".

Jag kanske skulle börja ta inträde.

12 kommentarer:

Anonym sa...

oahahahahahahaha - jag döööööör!

hampa sa...

Hysteriskt roligt!!!

Victoria sa...

När min äldste var liten stod han bredvid mig och sa entusiastiskt "PLUMS!" varje gång det.. hrm.. plumsade.
Att få gå på muggen själv är något man lär sig uppskatta som förälder.
//Vic

Miss Upsey Daisy sa...

Som ickeförälder hoppas jag det bara är en fas!?? ;D

Anonym sa...

Haha, Tora är ju för härlig :-) Klart att du skall ta inträde, det kan ju bli värsta affärsidén! Tre sittningar per dag borde du väl hinna med ;-)

Polly sa...

Tur hon hade godis kvar! Annars kan du poppa popcorn till nästa gång. (Om du hinner vänta ett par minuter alltså. :)

Fröken A sa...

Tack för dags skratt! Vilken härlig liten unge du har!

kattiiiiss sa...

Där fick jag mig ett gott skratt!
Tack för det :-)

Millan sa...

h-sara: Det går inte en dag utan att hon får mig att skratta åt något hon säger eller gör.

hampa: :D

victoria: Hahaha! Ja, ensamhet på toaletten... en dröm...

miss UD: Det hoppas jag med. Tänk om det är en fetisch hon har?

caroline: Tre sittningar! Då måste jag ändra kostvanor. Mer bruna bönor.

polly; Aldrig att jag hinner vänta två minuter. When you gotta go...

fröken A: Ja, hon är skön. Oftast.

kaatzi: Varsågod :)

J. sa...

Se till att sälja popcorn oxå! Det är där man tjänar pengarna, sjuka marginaler!

Millan sa...

jenny: Alla grannarnas barn kan komma också! Vilket bra sätt att dryga ut hushållskassan på.

Anonym sa...

Hahaha!! Så himla kul beskrivet. Jag vet hur du har det. När mammsen ska gå på muggen då ska ettåringen följa med. Helst fixa lite med toaborsten och titta in i tvättmaskinen. Allra helst sitta i mammas knä... Inte så kul om jag får vittna om detta...