lördag 28 juni 2008

Signe sover


Signe-liten är sjukt lättväckt. Visst, ibland kan hon till och med sova sig igenom Jannes morgontrumpetande, men det hör dessvärre till ovanligheterna. Nej, istället kan man ha stått och vyssjat och vaggat henne i evigheter, smugit ned henne så försiktigt, så försiktigt i spjälsängen. Hon sover. Man börjar tassa ut ur rummet. Då vaknar Signe av det lite klibbiga ljudet ens nakna fotsulor gör när de lämnar golvet. Man måste lägga Signe att sova iklädd filttofflor.

2 kommentarer:

Jo sa...

När Tilda var liten funderade jag på om jag skulle ha en liten låda med talk på golvet brevid hennes säng. Då kunde jag, som dansare gör, talka fötterna innan jag tassade iväg. Men jag provade aldrig.

Millan sa...

Det kan vara värt att ha vita fotavtryck på hela övervåningen om det innebär att man får sova fyra timmar i sträck.