lördag 14 juni 2008

Varför då?

Tora har en bok som heter "Stora Varför-boken", som svarar på en massa frågor som nyfikna barn kan ha om stort och smått. Till exempel frågor som "Är sjöhästen en fisk?", "Varför är inte alla grönsaker gröna?" och "Varför är det alltid krig någonstans?". En mycket användbar bok tyckte jag tills jag fick syn på den här frågan: "Varför måste jag tvätta mig? Svar: "Det finns en massa pyttesmå bakterier som vi inte kan se men som kan göra oss sjuka. Bakterierna älskar smuts men hatar tvål. ...och sen slutklämmen... Inomhus ska man också dammsuga och tvätta golven regelbundet".
Hjälp! Nu har jag ångest över att jag städar ohälsosamt sällan. Här har jag gått i tron att lite bassilusker är bra för hälsan, och så får man höra att man kan bli sjuk på grund av lite dammråttor. Antingen får jag helt enkelt börja ta och städa lite oftare, eller så bränner jag Stora Varför-boken på bål.

Inga kommentarer: