torsdag 5 juni 2008

Sommarlov

Det känns som om det var igår jag skrev det här inlägget. Men det var det inte. Det var tre veckor sedan. Och idag har jag tentat. Tror faktiskt att det gick ganska bra också, men det tror man ju å andra sidan nästan alltid efter en tenta. Det kändes bra i alla fall, och det är ju det som räknas. Eller inte.

Examinatorn: Du har faktiskt missuppfattat i stort sett varenda uppgift på tentamen. Du har tyvärr inte klarat kursen.

Jag: Men det kändes i alla fall bra när jag skrev tentan.

Examinatorn: Jasså. Jamen då så. I sådana fall får du såklart godkänt.

Nästa onsdag får jag veta om jag klarat mig eller ej. Signe, som passades av farmor medan jag tentade, fick i alla fall godkänt. Strax innan nio ammade jag och gick sedan in och började skriva, medan Signe och farmor gick en promenad längs Brunnsviken. Eftersom Signes varannan-timmes-ätande verkar hålla i sig, smet jag ut (med tentavakten hack i häl) och ammade igen vid elvatiden. Eftersom all konversation är strängligen förbjuden mellan kursdeltagarna under tentamens gång, var det tur att tentavakten inte visste att Signe faktiskt också gått kursen. Annars hade jag kanske inte fått amma henne under pågående tenta. Nu kunde jag istället viska tyst i hennes öra: "Signe, hur var det nu man gjorde när man räknade ut konfidensintervall egentligen?". Men Signe var inte så pigg på att fuska. Hon ville bara äta och sedan slagga om i vagnen igen.

2 kommentarer:

J. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Millan sa...

Eller hur! Det är nästan så att jag har lust att läsa en kurs till bara för att få veta.