tisdag 8 juli 2008

Dagens outfit, oretuscherad

Jag vägrar tro att de småbarnsmammor som presenterar dagens outfit på sin blogg, alltid är så där trendigt och piffigt klädda hela dagarna. Man blir ju lätt deprimerad och får ångest av bara tanken. Därför presenterar jag idag, och bara idag, dagens oretuscherade outfit. För mer feel good känsla, se gärna tvätthögen på golvet och den obäddade sängen i bakgrunden.
Dagens outfit består av:
-Svarta väldigt urtvättade trosor från Twilfit.
-Vit amnings-BH. Lite kladdig eftersom jag läckte mjölk när Signe ammade i morse.
-Vitt linne med djungeltryck från JC, med lite majskroksklet på.
- Gråa Nike mysbyxor i storlek XL med blåbärspuré på ena benet.

Mysbyxorna fick jag av Janne när jag var gravid med Signe. Man vet inte om man ska bli glad över att ens man köper byxor till en i storlek XL och älskar en ändå, eller förtvivlad över det faktum att han faktiskt insett att hans fru inte längre är den storlek 38 hon var när de träffades.

8 kommentarer:

Jo sa...

Tack! Jag känner mig så piffig själv nu helt plötsligt.
Jag tror förresten att vi har likadana IKEA lakan jag skymtar i bakgrunden.
Du får gärna fortsätta publicera dagens outfit för min del, mycket uppiggande för mig och säkert andra med.

Jo sa...

Nej förlåt, nu ser jag att det inte alls är likadana. Dina lakan är säkert exklusiva Ralph Lauren eller så.

Millan sa...

Jo, du har rätt. Det är IKEA-lakan. Alla Ralph Lauren-lakanen är i tvätten.

J. sa...

Å herregud, nu måste du berätta var du har hittat besöksräknare...

Villa Hemma sa...

*busvisslar* :-D

hampa sa...

Innan jag fick barn hade jag en lång lista på hur jag ALDRIG skulle bli när jag fick barn.

Mysbrallor och tofs var jag tvungen att stryka ganska tidigt ;)

Millan sa...

villa hemmet: Tack tack! Har länkat till dig nu så fler får se din fina blog.

jenny: Jad "snodde" villa hemmets från www.susnet.se. Om du vill kan jag hjälpa dig installera den.

hampa: Eller hur! Typ första dagen.

Akan-Kakan sa...

Äntligen en dagens outfit man kan identifiera sig med! :D