tisdag 1 juli 2008

Sjöstadsnytt

" Här ska köras racerbil"
"Shyssta grejjer ni har här"

Folke + Signe = Sant

Idag har jag och Singan varit i Sjöstaden igen. På grund av en något optimistisk tidsplanering i kombination med busstrejk, blev det till att gå i raskt fettbrännartempo både fram och tillbaka. Nåja, det drabbade ju ingen vältränad i alla fall. Och så slapp jag ju fundera över huruvida det verkligen var nödvändigt att äta den där chokladbollen till fikat eller inte. Sånt är nice. Efteråt.
I Sjöstaden hälsade vi denna gång på Elin och mini-Buurman, som är beräknad att anlända nu på torsdag. Signe fick så äntligen chansen att testa mini-Buurmans barnstol, vilken Folke redan har gett två tummar upp. Signe verkade digga den också som ni ser. Tur för Elin och Ralph som jag vet har pyntat en mindre förmögenhet för underverket. Och för lekhagen, som även den fick godkänt av Signe. Mini-Buurman är faktiskt den mest välutrustade (kan misstolkas) ännu icke födda bebis jag känner. Det är lite osvenskt på något vis. Holländskt, hävdar Elin, och ja, man ska ju ta seden dit man kommer.

3 kommentarer:

J. sa...

Signe ser hur cool ut som helst i stolen - Ready for take off

J. sa...

Ehh, det slog mig just att det är väldigt svårt att se att Signe nästan är 3 månader äldre än Big-boy-Folke.

Millan sa...

Eller hur! De ser nästan jämngamla ut :-)