onsdag 23 juli 2008

Uppläxning


Igår hittade jag en geting, infångad under en upp och nervänd fluormugg på skrivbordet. Den surrade ilsket därinne. Brevid satt Janne lugnt och surfade på datorn. Jag tittade lite frågande på honom.

-Jag ska lära honom hur det går om man kommer hem till oss och mopsar upp sig. Sedan ska jag släppa ut honom så han kan tala om för sina polare att det inte är någon idé att ge sig på oss, sa han kaxigt.

Wow. Vilken hårding han är, min man.

Och så imorse upptäckte jag till min förvåning att en fluga var instängd i vattenbehållaren till kaffebryggaren. Den låg där och sprattlade förtvivlat. Hur hade den hamnat där? Hade Janne stängt in den? Varför då i sådana fall, en fluga gör ju ingen förnär. Kanske var den bara jäkligt sugen på kaffe. Eller på ett morgondopp.

Inga kommentarer: