onsdag 16 juli 2008

Olivia

Häromdagen passade vi våra vänners dotter Olivia 2,5 år några timmar. Eller O-li-vo-ä som Tora säger. Förutom att vara alldeles otroligt söt och sjukt väluppfostrad (jag kommer inte lämna bort mina barn igen innan vi har drillat lite här hemma), är Olivia dessutom väldigt vältalig. Jag har i min enfald trott att Tora är talför för sin ålder, men när man umgåtts med O-li-vo-ä ett tag, så framstår Tora som rena analfabeten.
Vid ett tillfälle satt Janne med tjejerna nere i soffan i TV-rummet. Olivia fick syn på Toras cykelhjälm och ville gärna prova den. Det fick hon såklart. Hon fingrade lite på spännena och frågade Janne: "Gör det något om jag ändrar inställningarna?". Janne såg ut som en fågelholk i ett par sekunder, innan han fick fram: "Ehh, näe, visst det går bra".
Så här ser det ut när Tora har tagit på sig cykelhjälmen. Jag tror inte ens hon är medveten om att det finns något som heter inställningar att justera.

Inga kommentarer: