fredag 22 augusti 2008

Första boktipset

Jag älskar att sova. Och sedan jag fick barn älskar jag det om möjligt ännu mer, just för att man inte alltid får göra just det. Senast klockan 22.30 vill jag helst att lyset ska vara släckt och maken tyst, eftersom man inte riktigt vet om man kommer att behöva gå upp klockan 06.00 (och klockan 02.00, 03.30 samt 04.00). Därför mina vänner, är det ett MYCKET bra betyg för en bok när jag ligger och sträckläser fram till midnatt bara för att jag MÅSTE få veta hur det går. För det var vad som hände igår kväll när jag plöjde de sista 100 sidorna av Patient 67 av Dennis Lehane. "Jag får vara hur trött som helst imorgon", tänkte jag: "bara jag får veta hur det hela hänger ihop". Och HÄR är någon annan som tyckt till om denna suveräna thriller så mycket bättre än jag. Läs den för bövelen.

Inga kommentarer: