söndag 19 oktober 2008

Alternativ gympa

Tora har börjat med gympa. En gång i veckan packar jag hennes lilla ryggsäck med en vattenflaska och strumpor med halkpluttar på när hon går iväg till dagmamman, för att hela barngruppen ska iväg på gympa senare under dagen. Jag har alltid undrat vad man egentligen gör för gympa när man är 2,5 år. Nu vet jag.

Häromdagen fick jag nämligen för mig att jag skulle vara lite duktig och göra lite situps och armhävningar hemma i vardagsrummet. "Kom", sa jag till Tora. "Vill du vara med mamma och gympa". "JAAAA", skrek Tora glatt till svar. Jag lade mig bekvämt till rätta på golvet för att påbörja den första situpen. Tora däremot, ställde sig med ryggen mot ena vardagsrumsväggen och ropade: "Kom då alla mina små kycklingar" och sprang sedan med ett glatt tjut så fort hon kunde till andra sidan väggen.

En sådan gympa vill jag också gå på. Det verkar mycket roligare.

9 kommentarer:

yllet sa...

ja så får inte jag göra på friskis!! iofs var det inte långt ifrån igår.. en massa pensionärar osså jag och min kompis som skulle skutta på diagonalen över hallen. det var otäckt.

Millan sa...

Usch! Det lät inget vidare hörru. Skutta över en massa pensionärer.

yllet sa...

nej! de är ju så bräckliga!

Anonym sa...

hoho - jag ser bloggawards framför mig...

Ebba: Kom alla mina små bloggare1
Bloggarna: Vi törs inte, Katrin kommer!
ebba: Kom ändåååå!

*bloggarna springer med ett glatt tjut till andra sidan*

Linda K sa...

ha ha ha! ja så vill jag också träna i fortsättningen :D

Elin sa...

jag skulle vara den gamla feta hönan som vankade fram...

No.15 sa...

Dom är så gulliga :0)
Ha en fin dag!

Bodil sa...

Vad härligt! Och jag håller med, kycklingleken är betydligt roligare än sit-ups! :)

Jag läser din blogg flitigt, och har länkat till den från min blogg. Hoppas att det är okej, om inte så är det bara att hojta så plockar jag bort länken!

Millan sa...

h-sara: Den där Katrin är farlig. Jag skulle springa för livet.

linda K: Eller hur. Tora tycker det är fasligt kul att gympa. Jag förstår henne.

agenten: :-)

vintage&amp: Tack detsamma!

medea: Hej hej. Det är helt okej!