torsdag 30 oktober 2008

Jag BEHÖVDE faktiskt ett par

Var i Farsta idag för att handla termobyxor och vinterjacka till Tora. Det känns nämligen inte riktigt rättvist att försöka få ner henne i samma overall som hon hade förra året, eftersom jag har en känsla av att den kan spänna lite i grenen i år.

Och eftersom Tora fick nya kläder, var det inte mer än rätt att jag fick prova lite saker jag med. Jag råkade nämligen få syn på ett par svarta jeans på Vila. Till ett mycket bra pris. Ivrigt bläddrade jag i högen med byxor. Jag hade precis fått tag på ett par, när den hjälpsamma expiditen pekade på en annan trave med lika prisvänliga svarta jeans av en annan modell.

"Dom här ska du prova. Vänta. Jag letar upp ett par till dig. Vad har du för storlek? 29 ?".
"Nej, 32 faktiskt".
"Jaha. Oj, det trodde jag inte".

Ahh. Som musik i mina öron. I morgon tänkte jag gå en sväng till systemet. Om de ber mig visa leg är lyckan fullständig.

6 kommentarer:

yllet sa...

Vilken underbar försäljare!! Var var det sa du?? :)

Susanne och Pebbels sa...

Härligt! Farsta, jag men då går jag dit då!

Millan sa...

yllet och dat: Det var härligt! Behöver jag säga att jag köpte byxorna.

hampa sa...

Med sån underara expediter kan man köpa hela affären..

www.jansdotter.net/blogg.asp sa...

Okej. Nu räcker det. Nu har jag i hemlighet slaviskt följt din blogg på tok för länge. Det är dags att stiga fram ur mörkret och presentera sig nu; Jonna var namnet och jag fullkomligt älskar att läsa om dig, din man och era barns påhitt. Du skriver så underhållande att jag får hålla hårt i 11 veckors-bebisen min när jag skrattar högt åt ditt komiska skrivspråk. Så. Nu känner jag mig mindre creepy som smyger runt här.

Millan sa...

hampa: Åhh, om jag hade kunnat så...

Jonna: Hej på dig! Tack! Och grattis till bebisen!