tisdag 7 oktober 2008

Här går det undan

Hej vad det går mellan tuttar och lår!

I går kväll premiärpromenerade Signe med lära-gå-vagnen. Tvärs över vardagsrumsgolvet, flera gånger, lika hjulbent som Zeb Macahan.
Men när jag i morse skulle föreviga bravaden på film, fick Signe plötsligt rampfeber. Tre steg tar hon, men tvekar sedan och sätter sig ned. Kommer på att mamma står där bakom med kameran. "Mamma, måste du spela in", ber hon. "Ser inte min rumpa väldigt stor ut i de här plyschbyxorna?". Eller det säger hon inte. Men om ni lyssnar noga så kan ni höra mig mana på: "Gå då, lite till Signe", och sen surt: "Nähä. Okej då. Det får vara bra då"

Herregud! Jag vet vad jag kommer bli för slags morsa.

Signe: Men mamma jag vill inte spela fotboll. Bollen är hård och gör ont.
Jag: Jo! Kom igen. Det är kul med fotboll.
Signe: Men jag vill dansa balett*
Jag: Kommer inte på fråga. I det här huset spelar vi fotboll.

*Kanske inte så troligt med dom kassaskåpsgenerna, men man vet aldrig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att hon går alldeles förträffligt :)

Jag fick en femma av min mamma när jag var liten, för att börja i kören. Pengar funkar alltid, kanske inte på Signe just nu, men om ett tag :)

Karin sa...

Jag frågade mamma varför jag aldrig fick dansa balett när jag var liten och hon skrattade rått och hävdade att sumobrottning hade legat bättre till för mig...

Villa Hemma sa...

tjena!

Du kan hälsa o tacka Janne, det blev en finfin present *pustar ut*

Lägga godis i lära-gå-vagnen? Eller iaf hänga ett rån i ett snöre framför hennes näsa :D

Millan sa...

h-sara: Pengar är en alldeles förträfflig muta.

karin: Och just sumobrottning också Shysst! Man kan ju tycka att vanlig brottning hade räckt ;-)

villa hemmet: Det skulle kunna vara något. Morot och piska. Funkar alltid. Kul att presenten var fin *avis*

Akan-Kakan sa...

Men jag är i alla fall grymt impad över att du lyckas lägga ut filmer! Själv får jag ju inte ens till ett textinlägg nuförtiden...

Millan sa...

a-k: Det är faktiskt filmpremiär för mig. Hoppas det går bra med avhandlingen. Och husförsäljning Och flytt. Och fan hans moster.

J. sa...

Heja Signe!

Villa Hemma sa...

Godmorgon!
S skall träffa Janne idag, han kanske borde tipsa tillbaka..? Det är väl läge för det? Ok, jag tipsar S som tipsar J. Håll tummarna att du får pjäxor i din egen storlek!

Millan sa...

jenny: :-D

villa hemmet:Ja!! Äntligen! Storlek 39 om J undrar.