tisdag 7 oktober 2008

Toras hårstudio

Imorse hade Tora frisersalong här hemma. Tora var såklart frisör och Signe fick vara den som går till frissan. Signe fick först sina linblonda fjun både tvättade och sköljda, varpå Tora följde upp med en skön inpackning, en härlig hårbottensmassage och till slut en piffig styling. Självklart använde Tora endast top of the line-produkter. Sådana som hon hittade på mitt nattduksbord*.



Lite Natusan Baby Oil i sköljvattnet för den rätta glansen.
Inpackning med Vårdande handcreme från CCS Apoteket, gör susen för det tunna flygiga skandinaviska håret.
Massage av skulten med Aloe Heat Lotion för den rätta känslan, och så slutligen styling med hjälp av lite Bröstvårtskräm.

Skönt att Signe var extra fin i håret idag, när vi skulle till kyrkan och sjunga babysång och allt.

*fråga inte vad alla dessa produkter gör på mitt nattuksbord så slipper jag förklara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Vilka imponerande tekniker. Tora blir nog en kändisfrisör när hon blir stor. De brukar vara fett imponerade av egen-uppfunna recept.

Karin sa...

Vilken tur att man fick en förklaring vad man ska använda allting till, hade funderat över vad den där aloe Heat Lotion skulle användas till annars...

Millan sa...

emelie och karin: Som tur var "låtsas-fixade" hon bara Signes kalufs, som aldrig fick riktigt klet i håret. Tur, för jag såg sedan att det stod "keep out of reach from children" på Heat Lotion-flaskan. För övrigt är Bröstvårtskrämen fortfarande orörd. Jag är för snål för att slänga den och funderar nu på andra användningsområden. Fast som hårgelé. Nja...

Polly sa...

Det är ju iallafall en ganska så tydlig illustration på tuben för bröstvårtskräm. Man fattar, liksom.

Millan sa...

polly: Ja man tar inte fel på den och tandkrämen direkt. Som jag höll på att göra en gång med Voltaren Gel.