fredag 10 oktober 2008

Friskus

Idag har faktiskt Tora fått gå till dagmamman, trots att hon inte var helt feberfri riktigt hela gårdagen. Det var för att Signe fick sin feber igår, och det var ingen bra kombination: Signe-liten varm, trött och gnällig, bara någotsånär tillfreds om hon fick klamra sig fast som en liten schimpansunge på mig, och så Tora, endast lite småfebrig med oändligt mycket överskottsenergi. Man kan säga att Signe klättrade på mig och Tora på väggarna. Eller så tog hon på sig finaste kalashatten, sminkade sig lite med tuschpennan, satte sig demonstrativt på golvet och sa: "Hej då. Nu åker vi på utflykt" och syftade på leksaksgrisen som hon stoppat i necessären hon har i handen. Den var tydligen roligare sällskap än tråkiga mamma och gnälliga syrran.


Och så här snygg tyckte hon att hon var i morse när hon skulle gå. Det var för övrigt länge sedan hon var så ivrig att komma iväg. Det krävdes i princip inget tjat kring någonting. Jo förresten, lite kring toalettbesöket, men då körde jag mitt favoritknep: börja prata om någonting annat så att hon helt glömmer bort att hon ska trotsa. När Tora började sitt "INTE kissa...", avbröt jag helt enkelt henne mitt i meningen med ett: "Vet du vem som kommer och hälsar på idag? Mormor! Roligt va? Och vet du, hon kommer att ha en present med till dig. För att du har ju varit lite sjuk".

Så mormor, om du hinner läsa det här innan du går från jobbet. Du måste köpa en present till Tora. Jag råkade visst säga att du skulle ha med dig en när du kommer.

2 kommentarer:

yllet sa...

vilken snyggis! men då var det inte vattkoppor iaf? Antar jag. Annars är du kanske halvpoppis hos dagmamman..? :)
Hoppas de kryar på sig helt i helgen!

Millan sa...

Nej, tyvärr inga kopppor. Synd, jag hade gärna haft några.