fredag 31 oktober 2008

När man vänder ryggen till

I morse hade vi lite vardagsdrama här hemma. Medan jag kaosade runt, sen som vanligt, och försökte hitta några rena kläder att ha på mig, passade Signe på att fiska upp WC-blocket ur toalettstolen. Hon tyckte förmodligen att den var till förväxling lik en klubba, för när jag hittade henne satt hon lyckligt mitt på golvet och slickade på härligheten.

Efter några nervösa minuter av rundringningar, återfann sig dock lugnet. Det var absolut ingen fara (lite tensider rensar bara magen) men att jag "skulle ha koll på allmäntillståndet". Så idag har Signe haft en andedräkt som doftar lätt av citron, lite syntetiskt men ganska så fräscht!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan meddela att andedräkts effekten håller i sig i flera dar ;-) Skönt att det inte var någon fara! Vi hade en änglamark-andedräktsvecka nyss efter att S hällt i sig flytande tvättmedel. De kände igen oss på akuten för någon vecka innan fick han Vicks i ögat...

Anonym sa...

men blä, fattar hon inte det äckliga i att slicka på en sån? ;)

Millan sa...

smamman: Aj, aj, aj då. Ja som sagt, när man vänder ryggen till!

h-sara: Hon har ingen som helst smak.

Polly sa...

Hon skulle trivas vid hjälp-dig-själv-disken på lunchstället vi besökte häromdagen.

Millan sa...

polly: Signe skulle mer än gärna slicka golvet.

Melkers Mamma sa...

*skrattar högt* Så här med facit i hand var det ett hysteriskt roligt inlägg, men jag kan förstå din oro helt och fullt som småbarnsmamma själv. Kram