lördag 4 oktober 2008

INTE is my middlename

Man vet att man har ett barn i trotsåldern, när barnet börjar göra om kända barnvisor så att de blir lite mer.. ja...trotsiga. För några månader sedan gick Tora runt här hemma och kvittrade så glatt:

-Vart ska du gå min lilla flicka
-Jo jag ska gå och hämta dricka
-Åt vem då min lilla tärna
-Åt vår get som heter Stjärna
-Får jag följa med, får jag följa med
-Ja, det får du gärna
-Får jag följa med, får jag följa med
-Ja, det får du gärna
-
Igår hörde jag att hon hade gjort ett eget alternativt slut på sången. När de sista stroferna började närma sig, lade hon armarna i kors, satte på en trumpen min och sjöng istället:
-
-Får jag följa med, får jag följa med
-Nej, det får du INTE!

5 kommentarer:

J. sa...

Ha, ha! Hon är ju hur cool som helst...

Millan sa...

Brås på sin mor vet du ;)

Millan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miss Upsey Daisy sa...

Man kan väl ändra sig lite på vilka som får följa med eller inte? ;-)

Millan sa...

miss ud: Det får man absolut!