måndag 5 maj 2008

I väntan på doktorn


Det finns bra och mindre bra tillfällen för Signe att bajsa igenom sina kläder. I väntrummet till doktorn hör till kategorin mindre bra. Idag hade jag läkartid klockan kvart i två. Nästan exakt på klockslaget 13.45 bajsar Signe där hon sitter i mitt knä. Hur många blöjor man än byter upphör man aldrig att förvånas över de enorma mängder bajs som kan komma ut ur en sådan liten kropp. Den här bajsen gick inte bara igenom Signes kläder utan den gav även mig en prydsam blöt fläck på låret. Nu uppstod ett litet dilemma. Jag hade ingen susning om hur pass försenad doktorn var. Risken var rätt stor att jag skulle höra mitt namn ropas upp medan jag befann mig inne på toaletten med en bajskletig naken Signe på golvet. Jag tog det säkra före det osäkra och satt kvar och väntade, för att tio minuter senare stolpa in med bajsvåta jeans till farbror doktorn. Signe verkade dock ta det hela med ro.




Inga kommentarer: