torsdag 22 maj 2008

Svordomsvisan

Igår kväll fixade Janne bromsen till barnvagnen. Det var låset till det ena bakhjulet som hade kexat. Tror ni inte att låset till det andra bakhjulet gick sönder istället på vägen till Agneta i morse. Då hade vi hunnit ungefär halvvägs, alltså lika långt att släpa vagnhelvetet tillbaka och hämta syskonvagnen, som att fortsätta hela vägen fram. Jag var stressad, irriterad och trött efter att ha sovit rätt illa under natten. Jag brukar inte svära speciellt ofta faktiskt, men nu slank ett "FAAN" ut över mina läppar. Jag ångrade mig direkt. Tora var blixtsnabb med att upprepa. "Faan", sa hon. Ååh nej. Nu kommer hon säkert gå hela dagen hos Agneta och säga "Mamma faan", eller något i den stilen.
Nu tycker jag dock att fan är en relativt lindrig svordom i jämförelse. Tina berättade när vi var i Västerås senast om deras bekanta, som hade hört deras treåriga dotter säga "Mother Fucker" när hon inte fick på sig sina byxor på morgonen. I jämförelse med mother fucker står sig ett litet fan ganska slätt.

1 kommentar:

J. sa...

Vänta bara tills Tora hittar den där sången som du och Elin skrev!