fredag 23 maj 2008

Nya bebisbesök

Hugo

Signe och Hugo

Nu har det kommit nya små bebisar. I måndags bestämde sig äntligen lilla Leo, Linnies lillebror, för att titta ut, över en vecka för sent. Fast då hade han velat i "dörröppningen" ganska länge. Helene och Marcus hade hunnit tänka "Nej nu jäklar smäller det", flera gånger innan han slutligen bestämde sig. Precis som Folke. Jenny uttryckte sig så kul kring det. Hon sa att Folke led av tamburförlamning. Det ska han tydligen ha efter far sin, men det låter jag vara osagt.
Redan i onsdags var vi i alla fall och hälsade på den nyblivna tvåbarnsfamiljen. Tora var måttligt intresserad av nytillskottet i Linnies familj. Men hon har pratat någon gång om Leo efter besöket. Eller "Lego" som hon säger. Hon måste tycka att hon själv har fasligt fantasilösa föräldrar som döpt sina barn till Tora och Signe, när de istället kunnat heta "Pussel" och "Krita" eller något annat roligt. Tyvärr hade jag glömt kameran när vi besökte Lego men ni får tro på mitt ord att han var söt som socker.

Lärd av min läxa hade jag dock kameran med när Signe och jag var och hälsade på lille supersöte Hugo i torsdags, då knappa veckan gammal. Hugo är den femte magen i tjejgänget som blivit till en liten bebis. Nu väntar vi bara på lilla mini-Buurman. Jenny har varit klumpig och spillt latte (jag SA ju att hon skulle bli en caffe latte-mamma) över sin laptop och kan inte lägga ut bilder på sin blog på ett tag. Ha ha, det innebär att jag med all säkerhet är först med att publicera foton på nykomlingen. Men visst ser Signe helt sjukt stor ut brevid Hugo? Man kan nästan tro att det är ett fotomontage, men nehej, det är faktiskt på riktigt!
Stort grattis till de nyblivna föräldrarna Carro och Erik. Carro berättade att hon natten innan hade sovit hela tre timmar. För det tyckte jag att hon såg oförskämt pigg ut.

1 kommentar:

J. sa...

Oj, oj sicken liten söting! Du får poängtera för Signe när hon blir äldre att det inte var hon som var någon jättebebis, utan att hon helt enkelt hann först ut. Det kan inte vara kul att posera med miniatyrbebbar hela våren.