onsdag 28 maj 2008

Vi på Saltkråkan


Idag har Tora varit hemma från Agneta. Förmiddagen spenderades i lekparken. Glad över att jag äntligen hittat kameran, fick den följa med till lekplatsen och bilderna är således från morgonens bravader. Kameran hade nämligen varit försvunnen sedan dopet i helgen. Jag har letat, letat och letat. Till slut hittade jag den på sin plats i skåpet. Vän av ordning (!) undrar vem fanken som har lagt tillbaka kameran på sin plats, där bukar den ju aldrig ligga. Det är inte jag, det är då ett som är säkert. Tänk att man aldrig hittar något här hemma i röran. Nåja, nu är den ju tillbaka. Allt frid och fröjd.

Under lekparkbesöket tog Tora vid ett tillfälle en välbehövelig paus. Vi chillade på en bänk och drack lite festis (självfallet en sådan med 30% mindre tillsatt socker och utan sötningsmedel, man hänger väl med i sockerdebatten). Då klampar en Tjorven-lik tjej fram mot Tora och mig. Hon gör demonstrativt en liten volt över en av "gymnastikstängerna" som är precis där vi sitter och dunsar i backen på andra sidan stången. Tora och jag tittar med stora ögon på henne. "Det är superenkelt", säger Tjorven till oss och gör en volt åt andra hållet. Hon dråsar tungt i backen en gång till. Jaa, det såg verkligen superenkelt ut. Man kanske var tvungen att vara där, för att se det roliga i att se Tjorven göra volter.

Inga kommentarer: