söndag 18 maj 2008

Sångstund

Djungelboken är visserligen en mycket bra Disneyfilm, men även den bästa rulle blir lätt lite enahanda efter man har sett den en sisådär trettio gånger. Därför fick Tora "Lilla sjöjungfrun" av oss i tvåårspresent. Nu är det Ariel som gäller. Tyvärr inte bara på TV:n. Förut ville Tora att man skulle sjunga Kung Louies sång för henne några gånger om dagen. "Sjunga apan?", bad hon, varpå man fick gå runt och yla "Uhhh, jag vill ju vaa som duuuu, obidobidoa" för att behålla husfriden. Det går ju an, vilken sångröst man än råkar ha blivit begåvad med. Nu befaller hon dock istället "Sjunga flickan!" och vill då att man ska sjunga precis som Ariel gör i filmen. Det är bara det att Ariels svenska röst görs av skönsjungande Sissel Kyrkjebø. Min sångröst är rätt långt ifrån Sissels, om jag säger så. Men Tora tittar uppskattande på mig när jag går runt här hemma och galer "Jag ska bli friii, åå jag ska bliii, del av din väääärld", och låter precis som Ariel.

Inga kommentarer: