fredag 30 maj 2008

Tönterier

Åånej, jag visste det. Jag håller på att förvandlas till en tönt.
Janne är bortrest med jobbet över helgen. Rätt bra eftersom jag har lite matteläxa att ta igen. När båda tjejerna somnat strax efter klockan 19.30, satte jag mig således i köket med matteböckerna och en stor påse godis (det är ju ändå fredag). Innan jag visste ordet av det var alla mattetalen uträknade och klockan hade slagit 23 (godispåsen var slut redan klockan 20.00). Och jag har haft ganska roligt också minsann. Jag kunde ha tittat på finalen i Talang 2008, eller ha läst nya numret av Hus & Hem som kom igår. Kanske lyxat till det lite med ett glas vin till och med. Men närå... jag räknar matte som den nörd jag är. Ja, ja, huvudsaken är att man har roligt. Och att man tar tentan.

Inga kommentarer: