onsdag 9 april 2008

In till stadens torg



Idag har jag och Signe varit inne i stan och hälsat på lille Folke och hans mamma Jenny. Folkes mamma kommer bli en mycket vältränad mamma utan att behöva lägga dyra pengar på mamma/baby-gympa. De bor nämligen på fyra trappor utan hiss! Somliga har det bra.

Hemma hos Folke och Jenny åt vi sushi och drack Caffe Latte, Signe och jag kände oss väldigt urbana. Folke var dessutom väldigt snäll och lånade ut sitt babygym till Signe som stormtrivdes. Folke däremot var inte på sitt allra bästa humör, även om han var otroligt söt ändå. Fast han verkade trivas mycket bra med att ligga i min famn och titta på när mamma gjorde latte i köket och samtidigt lyssna till ljudet av kaffemaskinen. Folke hoppas nog att mamma ska bli en citychic caffe latte-mamma. Signe och jag hoppas vi kan locka ut dem till förorten nästa gång. Tack för idag!

Det är för övrigt Jenny som ligger bakom bloggen "Nej men håll i hatten" som ligger på min länklista till höger. Mycket trevlig liten blog!

1 kommentar:

J. sa...

Tack själva! Folke tackar så mycket för de fina byxorna, skönt med plagg som inte sitter åt runt magen... Och visst kommer vi gärna till Tallkrogen snart.