tisdag 29 april 2008

Åhh vad gott mamma!

Ikväll när vi åt middag, jag och tjejerna (Janne åt ute med jobbet), tittade Tora uppskattande på mig och sa mellan tuggorna "Åhh vad gott mamma". Jag blev väldigt glad och stolt över att min dotter verkade uppskatta mina matlagningskonster. Vi åt pulvermos, fiskpinnar och burkmajs. Den mat som Signe verkar tycka mest om än så länge är havregröt. En sådan pulvergröt som man köper i affären och rör ut i varmt vatten. Jag anar ett mönster. Ett mycket bekvämt sådant.

Under middagen bajsade Tora. Vi var tvugna att avbryta vår gourmet-middag och gå och byta blöja. På väg till blöjbytet informerade Tora mig om vad som komma skulle. "Många, många bajs" sa hon och fortsatte sedan "Oj, oj, oj vad bajs". Hon hade rätt. Som tur var hade jag så gott som ätit klart.

Inga kommentarer: