tisdag 8 april 2008

Mamma/baby-gympa på riktigt

Idag kom Signe och jag i tid till den riktiga mamma/baby-gympan. Nu är dock inte stabilitetsträning för nyblivna mammor så soft som man kan tro. Jag har lite ont i muskler som jag inte visste att jag hade. Vi tränade bland annat mycket med pilatesboll. Jag läste att Charlotte Perelli tränade med pilatesboll för att komma i form inför melodifestivalen. Det var så hon fick sin "mirakelkropp". Det tycker jag låter bra. En mirakelkropp kan jag helt klart leva med. Fast det är klart, Charlotte fick ju lite skit för att hon var för smal. Det är ju inte bra. Tur att jag åt lite choklad när jag kom hem.

Signe gympade inte så mycket den här gången heller. Hon började passet med att ligga på sin filt på golvet. Då kan små bebisar gympa, vända sig och ha sig. Men Signe ville hellre sitta lite uppallad i sin babylift och titta på gympande mammor. Då var hon nöjd. Och är Signe nöjd, är jag nöjd. Fast hon har faktiskt vänt sig en gång. Tror vi. Jag hade lagt Signe på rygg på golvet och gått in till ett annat rum för att hämta en ren blöja. När jag kom tillbaka låg Signe på mage. "Har du vänt på Signe?", frågade jag Janne. "Nej", blev svaret. Hela familjen missade när Signe (troligen) vände sig första gången.

Inga kommentarer: