söndag 7 september 2008

Börjar ana oråd

Tora är inte så värst intresserad av kläder faktiskt. Ibland har hon någon slags synpunkt om att hon inte vill ha det eller det plagget, men oftast är hon rätt nöjd med det man sätter på henne. Något som hon defenitivt aldrig visat något slags intresse för, är shopping. Jag tror inte ens hon har någon uppfattning om ordet "köpa". Därför blev jag rätt förvånad när hon härom morgonen pekade på mina trosor som jag sprang omkring i, och frågade:


-Var har du köpt dom där då?
-Ehh... på Lindex....

Är det så här det börjar?

6 kommentarer:

yllet sa...

oh nej! det kan bara gå utför nu!! Busan fick psykbryt härom veckan när jag satte på henne ett linne. Ett LINNE liksom, det syns ju inte.

Millan sa...

yllet: Men du vet. Det måste vara RÄTT SORTS linne. Annars blir det helt fel ju.

Jo sa...

KÄMPA nu för att få på dem vad ni vill/har bestämt. För Tildas jämnåriga, var föräldrar inte orkade hålla emot, har det bara gått utför sen dess...
Jag menar inte att ni aldrig kan kompromissa men jag menar på fullt allvar att klädstriderna jag tog när hon var 3 fortfarande lönar sig.

Millan sa...

jo: Usch! Det verkar jobbigt tycker jag.

Jo sa...

Nej det är det det inte är. Eller, jo, det är jobbigt just när de är 3 men tänk så här:
Alt 1: En kort skitjobbig period nu med massa bråk = många år nästan helt utan bråk om kläder resten av livet.
Alt 2: Lite småjobbigt blandat med skitjobbigt hela hela resten av tiden.

Millan sa...

Du har rätt! Småjobbigt blandat med skitjobbigt låter helt klart... jobbigt!