söndag 21 september 2008

Nu är det höst

Vilket skönt helgväder vi har haft. Någon sa att "det har varit rena sommarvärmen", men det vet jag inte om jag håller med om. Tolv plusgrader är inte riktigt sommar för mig. På Grönland kanske. Nu har jag visserligen aldrig varit där, men man har ju förstått att där är kallt. Faktiskt så kallt att eskimåerna inte kan pussas som vanligt folk, för då fryser läpparna fast. Istället hånglar eskimåerna genom att gnugga näsorna mot varandra. Jo, det är sant. Det sa min mamma när jag var liten.

Hur som helst: det är höst. Och eftersom jag har tänkt att denna blogg ska få spegla årstidernas växlingar (pretentiöst va?), åkte kameran fram när Tora härom dagen hittade den hiskeligt fula fleezemössan som flickorna fick från min gamla au pair-familj i USA i vintras. Jag tänkte att jag kunde fånga några shyssta mössbilder som jag kan lägga upp som nya profilbilder nu är bloggen ska få hösttema. Problemet är vad jag ska lägga upp för bild på mig och Janne. Aldrig att jag tar på mig den där fula mössan. Jag är faktiskt rätt fåfäng och man kan ju inte lägga ut vilka bilder på sig själv som helst nätet. Hmm, jag får rota lite i bildarkivet och se om jag kan hitta någon representabel bild.

"Schnyggo"

"Morsan, jag är tveksam till den här mössan"

"Jomen jag diggar den"

"Fast kolla puckot här till vänster"


Inga kommentarer: