tisdag 23 september 2008

Love-film

Igår var Signe och jag hemma hos Jenny och Folke, som även gästades av Elin och Iris, Carro och Hugo. Jenny hade köpt ny värstingkamera och plåtade och fotade för allt vad tygen höll. Favoritmotivet var (såklart) Signe och Folke.

"Jag har tänkt sätta ihop en liten love-film med Signe och Folke", upplyste oss Jenny medan hon på bild försökte fånga något som skulle kunna vara en kram de två turturduvorna emellan. Jag var genast med på noterna. Sånt här kan man slå mynt av om det vill sig väl (tänk Britney Spears mamma).
"Signe, pussa Folke!", uppmanade jag. Signe gav Folke en liten våt puss på pannan.
"Åhh en till", försökte jag. En kyss gör ingen love-film. Signe verkade dock inte vara så intresserad längre.
"Men hon vill ju inte", sa Carro. "Hon kanske är gay".

Ha ha, skrattade jag. Då hittade Signe den lilla fotbollen. Den var betydligt intressantare än Folke, som låg och trånade i babygymmet. Hmm. Nu kan till och med jag kan se en oväntad tvist på den här kärlekshistorien. Inte för att det skulle göra någonting alls om Signe visade sig vara gay, men det vore ju lite snöpligt med tanke på att jag och Jenny redan börjat planera bröllopet.

Filmen? Jo, den hade premiär redan igår kväll. Och ni hittar den HÄR.

Inga kommentarer: