måndag 1 september 2008

Det börjar ju bra det här

Fast sängen är i alla fall bäddad

Jamen, det börjar ju bra det här. Mitt nya liv. Jag hade TÄNKT att sminka mig lite, ta på jeans och någon trendig topp INNAN vi gick ned och åt frukost. Men så hängde ju myspysbyxorna där och bara: "Heeeey, ta på oss istället. Vi är mycket najsare än de där stiffa jeansen". Och vad kan jag säga. Jag är svag. Och de är sköna. Ack så sköna. Fast snart ska vi klampa iväg mot dagmamman. Då blir det ombyte.
Annars har vi som sagt varit i Skåne på kräftis i helgen. Mycket najs på alla sätt och vis. Jenny och Sören, tack och bock.
Vi gjorde det lätt för oss och åkte tåg ned till Malmö. Det var så bekvämt att vi nu överväger att sälja bilen och åka tåg överallt vi ska. Tora som i vanliga fall är åksjuk och kräks så fort bilen börjar rulla, satt nu i godan ro och kollade på tecknad film (Dumbo med andra ord) på datorn i typ fem timmar. Vid varje litet: "Jag ee kissnöödiii", var det bara till att trava ned några meter i gången och gå på toaletten. Inget panikletande efter bensinmackar längs motorvägen här inte. Och personligen kunde jag ligga och slagga i ett par timmar med Signe sovandes på mig som en tio kilos köttfilt. Köttfilten. Den bästa filten.

4 kommentarer:

yllet sa...

Jag tycker att bara man tänkt tanken att sätta på sig jeans och TRENDIG topp innan frullen så är man på rätt väg! Iofs lite galet. För jag menar, mysbrallor och sunktröja är ju sååå mycket skönare än jeans och trendig topp! :)

Millan sa...

Det är tanken som räknas.

Polly sa...

Köttfilt! Haha!

Millan sa...

polly: Härligt va?!