onsdag 5 november 2008

Politiskt Korrekt?

Följande konversation utspelades ikväll vid middagsbordet.

Tora: Det är mörkt ute.
Jag: Ja, nu är det mörkt.
Tora: Man kan inte se tunnelbanan.
Jag: Nej, man kan inte se tunnelbanan nu. Det är för mörkt.
Tora: Man kan inte se några judar.
Jag: Ehh.. näe.. det kanske inte finns så många judar här. Det har du nog rätt i.
Tora: DJURAR!
Jag: Jaha!! Djur! Näe, man kan inte se några djur. Det är för mörkt.

Fast det vimlar ärligt talat inte av judar här. Det finns nog betydligt fler rådjur.

14 kommentarer:

Anonym sa...

oahahahahahahahaha *döööör*

hampa sa...

hahahaa..

Noras kompis kallade rådjur för blådjur, de hade vi roligt åt länge.

Minna sa...

Hahahahah!!!

Bara så!

yllet sa...

Haha!! Först satte jag lite i halsen och undrade om vi måste väcka Busan och gå igenom lite olika etnisiteter (??) för hon vet nog inte vad judar är..

Och blådjur sa min brorson också!!

Laila och Johan sa...

kan bara le!!

Millan sa...

h-sara: Så kände jag med!

hampa: Blådjur, schmåådjur.

minna: :D

yllet: Kan ju tillägga att Tora inte heller vet vad judar är, även om vi känner ett par.

loppan: Ur hennes lilla mun ploppar det ut en massa saker som man ler åt nuförtiden.

Jo sa...

När jag var mammaledig kunde man via judiska kyrkogården planka in på Husexpo, med barnvagn och allt. De kanske har tätat det hålet nu…

Karin sa...

Ja SÅ mörkt har inte vi det iaf! Kan se en. Fast några rådjur har vi inte.

Bodil sa...

Hahaha!! Hon verkar så härlig, din Tora!

Akan-Kakan sa...

Tur att hon inte sa "man kan inte se några negrer i mörkret" i alla fall. Det hade nog INTE varit politiskt korrekt.

Miss Upsey Daisy sa...

*skattar högt*

.....

*ramlar av kontorstolen, fortsätter att skratta*

Millan sa...

jo: Oj, det måste jag genast skynda mig att kolla.

karin: Men har ni blådjur?

medea: Ibland så!

akan-kakan: Inte direkt va?!

miss UD: Akta så att du inte slår dig!

Anonym sa...

Är det oss hon tänkte på? :-)

/Leben

Millan sa...

Leben: Hahaha! Ja, förmodligen.